Home Goede Nachtrust Tips Voor Een Betere Nachtrust!

Tips Voor Een Betere Nachtrust!

by Frans
Published: Last Updated on

Zorg voor voldoende beweging gedurende de dag

Beweeg regelmatig, leg een moestuin aan, installeer een kachel en begin met houthakken. Wanneer je lichamelijk moe bent, geeft je lichaam eerder aan dat het tijd is om naar bed te gaan.

Regelmaat

Net zoals vogels beginnen te fluiten als het helder wordt, heeft ons lichaam ritme nodig. Natuurlijk hoeft u niet met uw kippen te slapen, maar probeer het wel regelmatig te doen om de kwaliteit van uw slaap te verbeteren.

Ritueel

Kies rituelen waar je van geniet en die je geest en hart geruststellen, zoals een avondwandeling maken op een vast tijdstip of een goed boek lezen (geen misdaadroman).

Als het donker wordt

Overdag produceert de pijnappelklier serotonine, waardoor u wakker blijft. Zodra het donker wordt, wordt serotonine omgezet in melatonine (slaaphormoon), waardoor je makkelijker in slaap valt.

Voordat je naar bed gaat, is het een goed idee om de lichten langzaam te dimmen, zodat je lichaam reageert op duisternis en langzaam in de ‘slaapmodus’ komt. Overweeg ook om uw slaapgedeelte donker te maken.

Ga weg van dat scherm, stap weg van die radio

Slaapproblemen kunnen ook negatief worden beïnvloed door schermen die licht uitstralen, wat de aanmaak van slaaphormonen verstoort. We worden overspoeld met informatie, waarvan een groot deel onnodig is. Als je deze kanalen een uur voor het slapengaan uitzet en je concentreert op de realiteit om je heen, kom je tot rust.

Als je niet tegen de stilte kunt en niet alles wilt uitschakelen, kies dan voor iets rustgevends. Ik heb het niet alleen over clichés als kabbelend water. Hoe mooi het ook is, het moet bij je passen.

De slaapkamer wordt gebruikt om te ontspannen en te slapen

Uw huis is op basis van verschillende doeleinden in kamers verdeeld. Ontspan, ontspan, geniet en slaap in uw slaapkamer. Als je daar zin in hebt, kun je tijdens de seks ook melatonine aanmaken, wat je kan helpen in slaap te vallen.

Denk aan yoga

Door je te concentreren op ademhalingsoefeningen en andere ontspanningstechnieken kun je gedachten loslaten en beter in slaap vallen.

Moet ik slapen of niet?

Als je op een avond de tijd vergeet, moet je ’s ochtends natuurlijk wat meer rusten, maar dit verstoort je biologische ritme, dus probeer je slaapperiode zo kort mogelijk te houden.

Drink veel schoon water

Water is nodig voor alle functies van het lichaam, inclusief de productie van melatonine, waardoor je sneller in slaap valt. Veel mensen drinken niet genoeg water of drinken te veel drankjes met verschillende ingrediënten, wat kan leiden tot uitdroging, wat kan leiden tot verschillende ziekten en aandoeningen.

Gemiddeld heeft het lichaam 30 ml water per kg lichaamsgewicht per dag nodig, oftewel ongeveer 8-10 glazen per dag. Natuurlijk is het belangrijk om naar je lichaam te luisteren en zuiver water (zonder fluoride) te drinken als je dorst hebt.

Het komt vaker voor tijdens warm weer, sporten, hard werken, enz. dan op andere momenten. Een eenvoudige controle is de kleur van uw urine. Als het goed is, is het heel helder geel, maar als het donker is, drink je waarschijnlijk het verkeerde of niet genoeg. Als tip: een gezond mens plast ongeveer 7-8 keer per dag. Als dit aantal laag is, drink je vrijwel zeker niet genoeg.

Drink geen sterke dranken na 15.00 uur

Koffie (cafeïne), thee (TEIN) en sportdranken (suiker) hebben stimulerende effecten en kunnen een negatieve invloed hebben op de slaap.

Het is het beste om vlak voor het slapengaan niet te eten

Ook al kunt u ’s avonds honger hebben, vermijd zware maaltijden of zoet voedsel. Volgens onderzoeker Dr. Russell J. Reiter, een expert op het gebied van slaapproblemen, is het een goed idee om ’s avonds voedingsmiddelen te eten die melatonine bevatten, zoals bananen, tomaten, kersen, haver en maïs. Wat houdt jou tegen om heerlijke smoothies te maken met stukjes banaan?

Siësta

Er is niets mis met een verkwikkend dutje, maar houd het wel op een vast tijdstip, zodat je je evenwicht niet verliest.

Slaappillen? Denk nog eens na!

Het lijkt gemakkelijk omdat je het probleem meteen kunt oplossen, maar als je het eenmaal door hebt, kun je niet meer stoppen. Je weet natuurlijk dat slaappillen en andere kunstmatige middelen geen permanente oplossing zijn. Kijk eens goed naar jezelf en je gewoonten en trek je conclusies.

Wees voorzichtig met alcohol

Het lijkt mij dat een glas rode wijn heel gezond is, tenminste als het een biologische variant is, maar als je dit ritueel niet wilt verliezen, kun je het beter eerder op de avond drinken. Het eufemisme ‘slaapmutsje’ klinkt goed en helpt je beter te slapen, maar de alcohol in je bloed leidt eerder tot slapeloze nachten. droom bed

Als je een derde van je leven in bed doorbrengt, is dat veel. Zorg dus voor een comfortabel bed met het juiste kussen. Van stromatrassen tot paardenhaarbedden, een goed bed hoeft niet duur te zijn. Lees meer van consumentenorganisaties.

Een goed matras kan minder dan een paar honderd euro kosten, maar als je meer wilt, kan dat altijd. Daarnaast is het belangrijk om een ​​bed te kiezen, bij voorkeur gemaakt van hout, en niet uitgerust met elektrische apparatuur of motoren.

Probeer daarom metaal te vermijden, omdat dit het bed in een soort “antenne” verandert en een negatief effect op de slaap kan hebben.

Natuurlijke therapie

Ontdek natuurlijke remedies die een positieve invloed hebben op uw slaapkwaliteit. Het bevat allerlei kruiden die je slaapkwaliteit kunnen verbeteren, waaronder valeriaan, hop, passiebloem, kamille en lavendel.

Thee zetten van bijvoorbeeld maanzaad (gemalen in een vijzel) zal je vrijwel zeker slaperig maken, maar het bevat kleine hoeveelheden opium, dus zorg ervoor dat je het afwisselt met andere kruiden.

Deze kruiden worden vaak gekocht bij natuurvoedingswinkels. Natuurlijk kunt u een tijdje melatoninetabletten innemen voor tijdelijke verlichting van de symptomen, maar beperk de duur zodat uw lichaam zelf melatonine kan blijven produceren.

Hoe zit het met slaapproblemen en baby’s?

Je baby huilt de hele tijd, is dat vreemd? Uw kind zal waarschijnlijk snel kalmeren als u hem bij u laat slapen. Is het ondenkbaar dat als uw kind al negen maanden een deel van u is, u zou willen ruiken en de rustgevende aanwezigheid van zijn moeder zou willen voelen?

Spreek je gevoelens uit en luister aandachtig. Bovendien hoeft u niet uit bed te komen, wat het geven van borstvoeding gemakkelijker maakt, het halverwege ontwaken elimineert en u helpt snel in slaap te vallen.

Draai hem na het geven van borstvoeding gewoon om. Denk na over wat de natuur is en observeer dieren. Denkt u erover om een ​​aparte ruimte te creëren waar u kleine kinderen kunt opbergen en ze ergens anders kunt neerzetten? Bijkomend voordeel is dat uw baby direct profijt heeft van het stralingswerende klamboe. Er kan natuurlijk iets anders aan de hand zijn, geboren worden is niet eenvoudig!

De cervicale wervelkolom kan bijvoorbeeld na de geboorte overbelast raken, wat pijn en stress veroorzaakt, of het kind kan een sterke reactie op vaccinaties hebben. Het is altijd goed om er iets over te lezen, bijvoorbeeld “Studie Andreas Bachmair” of “Viera Scheibner” op Google.

Dit vind je misschien ook leuk

Deze website maakt gebruik van cookies om je de beste surfervaring te bieden. Akkoord Meer Informatie