Home Voor Hem Voedingsmiddelen Voor Betere Seks

Voedingsmiddelen Voor Betere Seks

by Frans

Bepaalde voedingsmiddelen kunnen iemands seksuele ervaring op veel manieren verbeteren. Deze omvatten uithoudingsvermogen, libido en bloedsomloop. Enkele van de voedingsmiddelen in een seksueel dieet zijn fruit en groenten, rood vlees en hete pepers.

Mensen hebben lang gezocht naar manieren om hun seksuele ervaring te verbeteren, waaronder het ontdekken van de beste voedingsmiddelen voor seks.

Wetenschappers hebben verschillende voedingsmiddelen in verband gebracht met betere seks. In dit artikel lees je welke voedingsmiddelen je kunt eten om je libido te verhogen, je uithoudingsvermogen te verbeteren en je seksleven te bevorderen.

Voedingsmiddelen voor Bloedsomloop en Uithoudingsvermogen

Een goede bloedsomloop is essentieel voor de seksuele gezondheid. Een betere bloedsomloop kan leiden tot een betere seksuele respons bij zowel mannen als vrouwen. Dit geldt vooral voor de erectiele respons. Een gezond hart is ook belangrijk voor het uithoudingsvermogen.

Met andere woorden, als het goed is voor het hart, is het ook goed voor iemands seksleven.

De American Heart Association raadt een dieet aan dat het volgende bevat:

  • Een verscheidenheid aan fruit en groenten
  • Volle granen en veel vezels
  • Gezonde oliën, zoals olijfolie en zonnebloemolie
  • Zeevruchten, noten en peulvruchten

Onderzoek suggereert dat het volgen van dit hartgezonde dieet bepaalde aspecten van seksuele gezondheid kan verbeteren.

Onderzoekers die het Mediterrane Dieet bestudeerden, dat vergelijkbare richtlijnen volgt als de American Heart Association, ontdekten dat mensen met het metabool syndroom die het dieet volgden minder problemen hadden met erectiestoornissen, ook bekend als ED.

Daarnaast worden veel van de voedingsmiddelen die in een dieet zitten dat gezond is voor het hart, zoals avocado’s, asperges, noten, zeevruchten en fruit, zowel in de traditionele geneeskunde als in wetenschappelijk onderzoek in verband gebracht met betere seks.

In het Nahuatl bijvoorbeeld – de taal die ooit door de Azteken werd gebruikt – was de term voor avocado’s hetzelfde als de term voor testikels.

Onderzoekers ontdekten ook dat mensen die avocado’s aten een lager risico hadden op het metabool syndroom, een risicofactor voor ED.

Mannen met het metabool syndroom hebben bijna twee keer zoveel kans op ED als mannen zonder het syndroom, dus het toevoegen van gezonde vetten, zoals die in avocado’s, aan een gevarieerd dieet kan helpen.

Voedingsmiddelen die het libido verhogen

Voedingsmiddelen die het libido verhogenVoedingsmiddelen die mensen kunnen helpen hun libido te verbeteren worden vaak afrodisiaca genoemd, naar Aphrodite, de oude Griekse godin van de liefde.

Oesters zijn een van de beroemdste afrodisiaca in de geschiedenis. Hun effecten zijn mogelijk te danken aan het zinkgehalte.

Zink is een mineraal dat het lichaam elke dag nodig heeft voor veel vitale functies, zoals celstofwisseling, uithoudingsvermogen en het reguleren van het testosterongehalte. Testosteron is het primaire mannelijke geslachtshormoon.

Een ouder onderzoek ontdekte dat zink kan helpen bij de behandeling van ED bij mensen met een chronische nierziekte.

Oesters bevatten per portie meer zink dan elk ander voedingsmiddel.

Enkele voorbeelden van andere voedingsmiddelen met veel zink zijn:

  • krab
  • kreeft
  • rood vlees
  • Verrijkte ontbijtgranen
  • Pijnboompitten

Seksueel verlangen is echter complex en heeft te maken met veel meer factoren dan alleen voeding, waaronder iemands persoonlijke relaties, stressniveaus en voorkeuren.

Het is normaal dat mensen ups en downs ervaren in hun interesse in seks. Veel alternatieve geneeskundigen beweren dat een dieet kan helpen.

Lees ook onze Eron Plus Review

Hoewel er meer wetenschappelijk onderzoek nodig is, zijn de volgende voedingsmiddelen mogelijke libidoboosters:

Aziatische en Amerikaanse ginseng
Fenegriek
Maca

Voedingsmiddelen die helpen een erectie te behouden

Wanneer iemand moeite heeft met het krijgen en behouden van een erectie, spreken artsen van ED. Volgens de Urology Care Foundation hebben wel 30 miljoen mannen in de Verenigde Staten last van ED.

Inzicht in de fysieke, mentale en emotionele factoren die bijdragen aan ED kan mensen helpen een dieet te kiezen dat betere seks bevordert.

Factoren die bijdragen aan ED zijn onder andere:

  • Problemen met de bloedtoevoer naar en het vasthouden van bloed in de penis
  • Schade aan zenuwcentra in de penis
  • Bijwerkingen van medicijnen, bestraling en andere medische behandelingen
  • Depressie, angst en stress

De onderliggende oorzaak behandelen is de beste manier om ED te behandelen. Maar één ding wat mannen kunnen doen is meer fruit eten.

In een studie brachten onderzoekers een hogere fruitinname in verband met een vermindering van 14 procent van het risico op ED. De flavonoïden in veel fruit kunnen verantwoordelijk zijn voor deze verbetering.

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan flavonoïden zijn onder andere:

  • Bessen
  • Citrusvruchten
  • Druiven
  • Appels
  • Hete pepers
  • Cacaoproducten
  • Rode wijn
  • Thee (groen, wit en zwart)

Onderzoek in een diermodel heeft ook aangetoond dat watermeloen effectief kan zijn tegen ED. Het gehalte aan het aminozuur L-citrulline in watermeloen kan dit gunstige effect verklaren.

Stikstofmonoxide kan ook helpen ED te voorkomen door de bloedstroom en vaatverwijding te verhogen.

Bieten bevatten ook nitraten, die worden omgezet in stikstofmonoxide en gunstig kunnen zijn voor de bloeddoorstroming.

Tot Slot

Veel mensen kijken naar hun dieet om hun seksueel verlangen te vergroten, hun vermogen om seks te hebben te verbeteren en het plezier dat ze aan seks beleven te vergroten.

Hoewel onderzoek mogelijke verbanden tussen bepaalde voedingsmiddelen en betere seks suggereert, moeten mensen die op zoek zijn naar de beste voedingsmiddelen voor seks ervoor zorgen dat ze een evenwichtig, voor het hart gezond dieet eten.

Dit vind je misschien ook leuk

Deze website maakt gebruik van cookies om je de beste surfervaring te bieden. Akkoord Meer Informatie

Privacy & Cookies Policy